Για να απαντήσουμε στις παραπάνω ερωτήσεις, πρέπει πρώτα να έχουμε διαπιστώσει αν ο μαθητής τον οποίο χαρακτηρίζουμε ως «κακό», έχει όλες τις προϋποθέσεις γύρω του ώστε να μπορεί να αποδώσει.
Μήπως έχει κενά από προηγούμενες τάξεις;
Μήπως κάποιος καθηγητής στο παρελθόν τον έκανε να χάσει το ενδιαφέρον του για το μάθημα;
Είναι σωστός ο τρόπος που μελετάει;
Συγκεντρώνεται ή διασπάται εύκολα η προσοχή του;
Έχουμε ξεχωρίσει εάν ο μαθητής είναι καλά ή κάτι τον απασχολεί;
Έχει αυτοπεποίθηση;
Μετά από χρόνια εμπειρίας στη διδασκαλία του μαθήματος έχουμε καταλήξει ότι όσο απαιτητικό και να είναι το μάθημα της Φυσικής, ο λόγος που αποτυγχάνουν κάποιοι μαθητές, είναι διότι κάποια περιστατικά στη μαθητική τους διαδρομή τους δυσκόλεψαν, τους αποθάρρυναν και τελικά δεν αντιμετώπισαν με σωστό τρόπο την προετοιμασία τους μέχρι τις Πανελλήνιες εξετάσεις. Το αποτέλεσμα είναι πάντα να θεωρείται η Φυσική ένα δύσκολο μάθημα, ενώ τελικά οι λόγοι αποτυχίας είναι διαφορετικοί.